Uvod v projektno vodenje
Na našem zadnjem srečanju smo odkrivali svet projektnega vodenja. Z nami je bila Katja Smolar iz agencije Madwise.
Prvo priložnost za zaposlitev je kot študentka dobila v agenciji Fordex, kot »social media manager & content creator«, hitro je ugotovila, da ji je takšen način dela prehiter in prenaporen. Nadaljevala je s popolnoma drugačno izkušnjov optiki Clarus. S skoraj nič delovnimi izkušnjami so jo zaposlili kot »marketing managerja«, saj jih je očarala s svojim entuziazmom in izdelano strategijo izboljšanja njihovega marketinga. Sama pravi, da je oseba, ki ima rada izzive, zato je svojo pot nadaljevala v digitalni agenciji Madwise, kjer je postopoma prišla do svoje trenutne funkcije – vodja projektov oz. »project manager«.
V pogovoru s Katjo smo podrobneje spoznali, kaj vse zajema njeno delo, z nami pa je delila tudi nekaj nasvetov glede projektnega vodenja.
Kdo je projektni vodja oz. kaj počne?
- Projektni vodja je most med naročnikom in ekipo.
- Skrbi za zadovoljstvo tako ekipe kot naročnika.
- Prevzema odgovornost za vse napake in težave.
- Imeti mora zelo dobro poznavanje storitev, ki jih agencija izvaja za naročnika.
- Imeti mora zelo dobro poznavanje panoge, v kateri dela naročnik, razumeti mora specifike te panoge, ciljno skupino in konkurenco.
Kaj je ključnega pomena za uspešno in učinkovito projektno vodenje?
- Iskrena in transparentna komunikacija z naročnikom.
- Pristni odnosi z ekipo in naročnikom, saj se s tem gradi zaupanje, kar je temelj za dolgoročno sodelovanje.
- Sodelovanje in razumevanje znotraj ekipe; znati motivirati ekipo, jo navdušiti nad (novimi) projekti ter poskrbeti za ekipni duh.
- Organiziranost, natančnost in dobro upravljanje s časom.
Komunikacija z naročniki
Komunikacija oz. delo z ljudmi vedno prinese s seboj svojevrstne izzive, ki so lahko vezani na nedoseganje željenih rezultatov in osebnostne karakteristike naročnika.
Iskrena in transparenta komunikacija ter pristni odnosi z naročnikom so ključni dejavniki za uspešno in učinkovito projektno vodenje
Kaj se zgodi, če projekt na koncu ni profitabilen? V takem primeru, se naredi popis vseh podatkov (kaj, kje, kako, zakaj?) in se na podlagi tega ugotovi, kje je prišlo do napake.
Kje je meja? Bi se oglasili naročniku, če vas ta kliče ob osmi uri zvečer? Katjin nasvet je: »Če vas kliče nek naročnik, za katerega veste, da je treba z njim bolj pazljivo ravnati, je bolje, da ga pokličeš nazaj, ko si ti pripravljen na komunikacijo z njim. Izjema so trenutki, ko projekt pride v javnost in potrebuje tvojo takojšnjo pozornost in reakcijo, če slučajno pride do kakšnih težav«.
Komunikacija z ekipo
Enako pomembno, kot vzpostaviti odlične odnose in zaupanje na strani naročnika, je vzpostaviti odlične odnose in zaupanje s strani ekipe. Potencialni izzivi znotraj ekipe so slaba motivacija, individualizem in »soliranje« in težave s sprejemanjem kritike.