Kako čutila vplivajo na nakupovalne odločitve?

5
minut
16/1/25

Predstavljajte si, da vstopite v trgovino. Zadiši po sveže pečenih piškotih, blaga osvetlitev poudarja izdelke na policah, v ozadju pa igra sproščujoča glasba. Nenadoma se vam nakup ne zdi več le hiter opravek, ampak prijetna izkušnja. Kaj se dogaja? Dobrodošli v svetu marketinga, ki cilja na naša čutila!

Marketing že vrsto let vpleta potrošnikove čute in tako vpliva na njegovo zaznavanje, presojo in vedenje. Raziskave kažejo, da kar 75 % čustev, povezanih z blagovno znamko, temelji na čutnih zaznavah, pri čemer ima vonj eno najmočnejših vlog.

Kupci se razlikujemo po svojem vedenju, saj na vsakega vplivajo različni dražljaji iz okolja. Zaradi tega tudi drugače interpretiramo svojo izkušnjo, ki je povezana z določeno blagovno znamko. Pozornost potrošnikov je za podjetja v današnjem svetu zelo dragocena, zato postaja vključevanje čutil ključno pri nakupovanju in gradnji povezav z blagovno znamko. 

Uporaba čutil v marketingu je več kot le modna muha. Gre za premišljeno uporabo dražljajev, ki vplivajo na našo podzavest in nas usmerjajo k določenim izbiram. Poglejmo, kako posamezna čutila delujejo v praksi.

Vonj

Vonj ima edinstveno povezavo s spominom in čustvi, zato je uporaba dišav močno orodje za ustvarjanje vtisov. Ste morda v trgovini že kdaj naleteli na vonj sveže pečenega kruha ali piškotov? Pekarne in ostale trgovine pogosto uporabljajo to metodo, da pri kupcih sprožijo občutek domačnosti in topline. 

Vid 

Velikokrat slišimo, da “kupujemo z očmi”, to pa drži bolj, kot si predstavljamo. Barve, oblike in osvetlitev igrajo pomembno vlogo pri pritegovanju pozornosti. Že sam dizajn embalaže je ključen, saj lahko glede na obliko in značilne barve hitro razlikujemo med znamkami. Na nas (nezavedno) vpliva tudi razsvetljava v trgovinah. Topla, blaga razsvetljava v luksuznih trgovinah na primer poudari prestiž izdelkov. 

Tip

Fizični stik in dotik s produkti ali materiali lahko okrepi občutek kakovosti in zaupanja. Se vam je pri vožnji novega avtomobila že zgodilo, da se vam je zdela struktura volana in sedežev posebej oblikovana? Gre za ustvarjanje občutka luksuza na podlagi otipa. 

Sluh

Zvok ima neverjetno moč, da vpliva na razpoloženje in vedenje potrošnikov. Ste vedeli, da restavracije hitre prehrane uporabljajo glasbo s hitrim tempom, da spodbudijo hitrejše nakupe, medtem ko se v fine-dinning restavracijah pogosto predvaja klasična glasba. 

Okus

Okus je ključen za izdelke, ki spadajo v kategorijo hrane in pijače. Ste že kdaj degustirali nov izdelk in ga posledično tudi kupili? Ta način uporabljajo različne verige lokalov, kot je na primer Starbucks, ki ponujajo sezonske okuse in s tem ustvarjajo občutek ekskluzivnosti in sezonskega vzdušja. 

Odkrijemo lahko, da naša čutila vplivajo na nakupovalno izkušnjo in zaznavanje izdelkov. Uporaba čutil v marketingu ni le trik, temveč deluje kot most med čustvi in odločitvami potrošnikov. Podjetjem omogoča, da presežejo tradicionalno oglaševanje in ustvarijo globlje povezave s svojimi strankami, izboljšajo njihovo izkušnjo in gradijo zvestobo do blagovne znamke. 


Naslednjič, ko stopite v vašo najljubšo trgovino ali restavracijo, bodite pozorni na okolico in razmislite kaj vonjate, slišite, vidite ali začutite in je na vas pustilo poseben vtis.

-
Alja Arh, članica ŠSDMS
No items found.

Joonglamo vsebinski marketing

7
 minut
Sara in Lučka predstavili Joonglao in vsebinski marketing.

Uvod v projektno vodenje

3
 minut
Na našem zadnjem srečanju smo odkrivali svet projektnega vodenja z Katjo Smolar iz agencije Madwise.

»Ko se dizajn sreča z besedo«

5
 minut
Organizirali smo dve poučni delavnici, ki sta združili znanje copywriterjev in dizajnerjev.